Kwas hialuronowy to naturalnie występujący w skórze polisacharyd,którego ilość zmniejsza się wraz z wiekiem . Odpowiada on za utrzymanie prawidłowego nawodnienia tkanek.
Jest głównym składnikiem tzw wypełniaczy czyli preparatów stosowanych w medycynie estetycznej do wypełniania zmarszczek.

Preparaty kwasu hialuronowego dają o wiele większe możliwości niż proste uniesienie skóry nad bruzdą w skórze. Odpowiedni program odmładzający z użyciem tej substancji jest w stanie skorygować wiele problemów i wprowadzić korzystne zmiany w wyglądzie twarzy.

Kwas hialuronowy wykorzystywany do wygładzania zmarszczek jest preparatem syntetycznym, co znacznie zmniejsza ryzyko wystąpienia objawów alergii. Zapewnia nam dużą wygodę, gdyż nie wymaga wcześniejszej próby uczuleniowej.

W jakich sytuacjach wykorzystujemy kwas hialuronowy?

• do prostej korekty fałdów i bruzd
  • do modelowania policzków i likwidacji tzw doliny łez
  • do zmniejszenia wiotkości w dolej części twarzy oraz przywrócenia czy utrzymania jej owalu
  • do modelowania kształtu ust ,ich nawilżenia czy powiększenia w zależności od oczekiwań pacjenta
  • do korekty asymetrii twarzy czy nosa
  • korekty zagłębień i cieni na powiekach dolnych
  • jako zabieg stymulujący,nawilżający i opóźniających starzenie w obrębie tkanek

Kwas hialuronowy utrzymuje się ok 15 - 18 miesięcy , okolica poddana zabiegowi nawet po rozkładzie kwasu jest w lepszej kondycji niż przed zabiegiem

Przebieg zabiegu w gabinecie Dermatologii i Medycyny estetycznej w Rzeszowie:

• Godzinę przed zabiegiem miejsca, w które chcemy podać preparat smarujemy kremem, który w swoim składzie zawiera środek znieczulający.
  • Preparaty do wypełniania zmarszczek kwasem hialuronowym mają postać krystalicznego, bardzo plastycznego i elastycznego żelu, który po wprowadzeniu do skóry wypełnia zmarszczkę, dając bardzo naturalne efekty. Podawane są bardzo cienkimi igłami co zmniejsza doznania bólowe. Po wstrzyknięciu żelu w linię zmarszczki lub w usta preparat wiąże wodę i powiększa objętość danej okolicy wygładzając zmarszczki lub modelując kontur ust.
  • Zabieg trwa zazwyczaj do 30 minut. Rezultat można obejrzeć natychmiast w lusterku. Zabiegi nie powodują wyłączenia pacjenta z codziennego życia. Wypełnianie stosowane jest w celu usunięcia bruzd nosowo-wargowych, zmarszczek okolicy oczu, międzybrwiowych, opadniętych kącików ust oraz modelowania owalu twarzy.

Przeciwwskazania:

• ciąża, karmienie piersią,
  • choroby o podłożu autoimmunologicznym,
  • skłonność do powstawania blizn przerostowych,
  • stany zapalne skóry (opryszczka, trądzik)
  • nadwrażliwość na kwas hialuronowy;

Objawy niepożądane:

• zaczerwienienie, obrzęk, ból w miejscu wstrzyknięcia materiału - objawy te znikają w przeciągu 72 godzin,
  • świąd w przypadku skóry wrażliwej,
  • nadwrażliwość w miejscu korekcji,

Zabiegi wykonywane przy użyciu kwasu hialuronowego:

• Wypełnienie zmarszczek i bruzd
  • Modelowanie twarzy
  • Modelowanie i wypełnianie ust
  • Modelowanie i odmładzanie dłoni

Hydrolift - nici hialuronowe

Hydrolift to zabieg polegający na odpowiednim wprowadzeniu kwasu hialuronowego za pomocą mikrokaniuli lub igieł (podobnie, jak przy zabiegu implantacji złotych nici). Sekret zabiegu tkwi w sposobie iniekcji kwasu, jego ilości oraz miejscach, gdzie się go wstrzykuje.

Dzięki takiej technice zabiegu modelowane są rysy twarzy, podnoszone są brwi, powieki, policzki, owal twarzy. Dodatkowo wygładzone zostają zmarszczki, np. bruzdy nosowo-wargowe lub zmarszczki palacza.

Podczas zabiegu można dodatkowo zaaplikowac preparaty, które poprawiają gęstość skóry oraz jej napięcie. Efekty zabiegu widoczne są bezpośrednio po jego wykonaniu. Z dnia na dzień widoczna jest dalsza poprawa, efekt liftingu zwiększa się dzieki temu, że skóra pod wpływem wstrzykniętego kwasu hialuronowego produkuje więcej kolagenu i elastyny. Hydrolit to zabieg, który daje natychmiastową satysfakcję.